מעטפת ההולדה : מאמרים : מאמרים בנושא ההריון | מעטפת ההולדה
בית > הריון > מאמרים


תוכן העניינים :

 

 

אכילה טבעית

 

מה לאכול ומה לא לאכול ?

בהריון חשוב שלא להיכנס לדיאטה, אלא לאכול מכל אבות המזון בצורה מאוזנת ומגוונת. מומלץ לאכול בוקר, צהריים וערב ובין הארוחות מנות ביניים קטנות ומזינות. בארוחה עשירה ומזינה צריכים להיות –

פחמימות כגון: אורז מלא, אורז פראי, קינואה, אטריות שעועית ואטריות אורז, חיטה מלאה, דגנים של דוחן, אמרנט, בטטה.

קטניות כגון: שעועית אדומה, שחורה, לבנה, ירוקה, מאש, אזוקי, חומוס גרגרים, פול, עדשים ירוקים, שחורים, כתומים.

חלבונים כגון: בשר, עוף, דגים, טופו, ביצים, גבינות עיזים או כבשים.

מינרלים וויטמינים כגון: ירקות ופירות – ירקות מכל המגוון והצבעים ובמיוחד את כל הירוקים.ברוקולי, תרד, חסה, סלרי, קישואים,עלי בייבי , כרוב ניצנים, כרובית, פטריות, קולורבי ומאוד מומלץ סלק.

שומנים כגון: שמן זית, שמן דגים= אומגה 3, טחינה, אבוקדו, אגוזים ושקדים.

סוכרים מומלץ שיהיו בעיקר מפירות ומומלץ הרבה דובדבנים, תות, תפוח, קלמנטינה, פומלה, פפאיה, מנגו.

 

אכילה אורגנית

טוב לנסות ולאכול את המזונות שאפשר ובמיוחד ירקות, פירות ובשרים אורגני, כדי לשמור את הגוף נקי מרעלים רבים ועודף הורמונים שעלולים להשפיע על המערך ההורמונלי הטבעי שלך.

חשוב לאכול אוכל מבושל, מאודה, מוקפץ קלות בשמן זית והעיקר לא מטוגן, לא מעובד ולא מעושן.

 כדי לשמור על הריון קליל, בריא ותקין השתדלי להימנע מ:

  • אוכל מטוגן, מעובד, מהיר, מתועש.
  • חצילים, אגסים,צנון, אוכל חריף ומרווה, ברפואה הסינית מרכיבים אלה במזון עלולים לגרום לתנועתיות יתר למטה ולהפלה.
  • המעיטי בסוכרים מעובדים כגון: עוגות, עוגיות, שוקולד, גלידות, חטיפים, מאפים.      
  • פיצוחים בעיקר בוטנים, נקניקיות, המבורגר, קבב, אוכל מעושן ומלוח מידי, אוכל חריף מידי, קפה, קפאין ונטול, אלכוהול,
  • אוכל נא ושעשוי חלקית
  • אוכל קר וקרח
  • מוצרי חלב פרה (שמכילים הורמונים ואנטיביוטיקה)
  • מיצים לא טבעיים.
  • מרכיבי הדיאט והסוכרזית ידועים כעשירים בחומרים רעילים, המנעי מהם בהריון.
  • רטבים על בסיס מיונז, רוטב סויה, מלחים ושמנים רוויים אינם רצויים אף הם בהריון.
  • מקצפות וכל מה שיש בו ביצים טריות ולא מבושלות היטב- עלולים להכיל את חיידק הסלמונלה ולגרום להפלה, כמו כן עלולים לעלות לחץ דם ולגרום לרעלת הריונית.
  • בשר או דג נא, לא מבושל ובשרים מעושנים- מכילים חיידקים שמזיקים לעובר ולאם בהריון.

 

מומלץ להכין אוכל מבושל ולחממו על האש או הטוסטר לפני שאוכלים ולהימנע ככל שתוכלי משימוש במיקרו ומאיחסון אוכל בקופסאות של פלסטיק.

 

כמה לאכול?

אפשר להכין מראש ליומים – שלושה  לחלק למנות קטנות וכל פעם להוציא מנה לחמם ולאכול, רצוי מנות קטנות כל שעתיים- שלוש ולא מנה אחת גדולה.

כארוחות ביניים שבין הארוחות רצוי לאכול כ 1- 3 מנות פרי ליום, או  חופן של 8-10 אגוזים או שקדים, חטיפי אנרגיי אורגנים, פריכיות אורז בממרח 1 כפית טחינה גולמית ו1 כפית דבש טהור.

 

לשתות..

השתיה היא בדרגת חשיבות עליונה. לשתות לפחות 3 - 2 ליטר מים ביום לפני או אחרי ארוחה וכן תה צמחים ללא הגבלה.  הרכבו של תה הצמחים: מליסה, קמומיל, שומר, סרפד, לימונית ולואיזה.( לא לשתות בהריון את צמח המרווה ).

השתייה עוזרת מאד לתחזוק את נפח הדם אשר גדל ב 50% בזמן ההריון. שתיה מרובה מונעת דלקות בשלפוחית השתן, כאבי ראש, עייפות וצירים מוקדמים.

חשוב מאד מאד כל הזמן לשתות מים וכמה שיותר יותר טוב. אחרי שמתרגלים לשתות הרבה, צריכים לשתות יותר. לוקח זמן לגוף להסתגל לשינוי השתייה וייתכן שבהתחלה יהיה צורך רב לתת שתן, אולם זה יתאזן.  3 ליטר ביום זה מצויין, אך כמות השתיה תלויה גם בפעילות..

 



קראו בהמשך: איך לאכול וטיפים לסיום
 
לעמוד הקודם: תזונה סינית בהריון